Friday 17 July 2009

Harry Potter.

Jeg var på midnattspremieren av Harry Potter and the half-blood Prince igår.
Filmen var bra (det er jo Harry Potter), men etter å ha tenkt litt og kommet på alt som er tatt vekk fra boka blir jeg jo litt skuffet likevel.

Jeg liker veldig godt at filmene er blitt mer for voksne også, Philosophers stone er jo en typisk barnefilm.
Jeg ble også litt overrasket over at skuespillerene er jo blitt "voksne" og Emma Watson er jo så vakker.

Jeg likte også veldig godt at Draco ikke bare var "han slemme", men at det vises at han sliter og er usikker på den oppgaven han har fått.

Hvor er the houseelfs?
Jeg savner Dobby (jeg har lest bøkene på engelsk)
Hva skjedde med Aragog?
Hva er en Half-blood Prince?

Hvis det var opp til meg så hadde nok filmene vært hvertfall dobbelt så lange for å få plass til alt.
Weasley is our king! (Order of the phoenix).

Skulle nok vært i Oslo og sett filmen på Akershus festning.
Der var der folk som hadde kledd seg ut som karakterene (Dumbledore,Hagrid,Snape)
og Oliver og James Phelps (som spiller George og Fred Weasley) var der.

Snape var fin da (som vanlig),håper de får med mer om historien hans i neste filmene.

4 comments:

Anonymous said...

Høres ut som du kosa deg :) Men filmversjoner av gode bøker blir aldri like gode. Uansett. Men fornøyelig er det fordi. :) Hørte rykter om at det var utkledninger, drinker og overraskelser på midnattsforestillingen i hjemkommunen min også. Verdal :P

KAYSO said...

Aaah, jeg leste første setningen din om at du hadde vært og sett HP, og lot være å lese resten med tanke på at jeg er redd for avsløringer :P har ikke lest bøkene osv, så vil ha spenningen :P ikke sikkert du avslørte noe da, men jeg tar ingen sjanser, hihi! håper på å dra å se den i morgenkveld jeg, vi får se om vi rekker det og om det er billetter :) HP<3

Drea said...

Hva skjedde med Aragorn? Så vidt jeg vet så var han med i Ringenes Herre, og ikke Harry Potter! ;)

Gleder meg til å se filmen, selv om jeg hører mange blir skuffet over den. :(

mokath said...

Mente selvfølgelig Aragog, edderkoppen til Hagrid.