Tuesday 27 October 2009

Dagens film.

Idag har jeg kun sett en film.
Stellas verden, en fransk film om Stella som begynner på en ny prestisjetung ungdomsskole i Paris.
Stella som er "oppvokst i" foreldrenes bar føler seg fort utenfor både sosialt og faglig, men så blir hun kjent med Gladys, en av jentene i klassen.

Denne filmen likte jeg veldig godt, anbefales.

Jeg hadde også lyst å få med meg gratisvisningen av Bergenstoget plyndret inatt, en stumfilm fra 1928, men jeg rakk det dessverre ikke, men tror den kommer på dvd iløpet av måneden så da kan jeg kjøpe den da. Spennende med veldig gammel film.

Dette er en av de aller første filmene som er laget, den er fra 1895 og er laget av Auguste and Louis Lumière.



Imorgen er det nok en BIFF-dag og flere filmer venter, har billett til 3stk i morgen.

No comments: