Friday 23 October 2009

Slitsomt å se så mye film.

Idag har jeg også sett 3 filmer på BIFF.

Første filmen ut tidlig i dag var The September Issue.
Den handler om Anna Wintour som er redaktør i amerikanske Vogue og utgivelsen av september nummeret av bladet.



Jeg skulle se Mr. Nobody rett etterpå, heldigvis gikk den i samme sal.
Nemo Nobody,det siste dødelige mennesket, ligger nå for døden, en journalist sniker seg inn på sykehuset for å intervjue han om hans liv, men historien(e) han forteller er forvirrende og kan umulig være bare ett liv?

Denne hadde jeg store forventninger til og de ble innfridd, lurer på om jeg skal legge den til listen over favorittfilmene mine.
Fortalt i herlig ukronologisk stil, noe jeg elsker. Må nok nok se den flere ganger for å skjønne mer av den.



Den siste filmen jeg så idag var Wasted, som handlet om 2 unge rusmisbrukere/prostituerte som møtes etter flere år, men hva skjedde sist gang de så hverandre?
Fant dessverre ikke noe trailer for den.
Liksom Mr. Nobody blir denne filmen fortalt ukronologisk, en fortellerstil jeg liker veldig godt.

Imorgen er nok en dag fylt med film, da er det blant annet kortfilm-konkurransen som står på plakaten.

No comments: