Tuesday 5 May 2009

I dag har vi vært på skolen og snakket og planlagt om filmene, vi skal begynne å filme neste uke så vi har ganske dårlig tid til å finne location og skuespillere.

Vi var også på møte for frivillige til Nordiske Mediedager.
Min klasse skal filme og vi fikk litt innføring i kameraene idag.
De er litt annerledes enn de kameraene vi pleier å bruke da.

Vi skal filme alene (en-kamera) og flerkamera.
En-kamera virker litt skummelt da, vi skal filme foredrag og de holdes jo bare en gang og når vi filmer alene er det jo bare vårt bilde som skal vises og hvis det blir veldig dårlig er det jo litt dumt.

Flerkamera virker gøyere, det føles liksom litt tryggere at der er 2 andre kameraer der som man kan bruke bilder fra, selv om de skal ta andre vinkler og utsnitt.
Vi fikk prøve oss litt på fler-kamera og idag, på med headset og "kommando" fra bakrommet, hihi.
Jeg synes det var kjempe gøy, jeg skal filme første dagen i morgen, da på fler-kamera og jeg gleder meg veldig.



Et annet blomsterbildet jeg har tatt på en av mine turer i Sandviken.

No comments: