Sunday 24 May 2009

Skal det være så vanskelig å få kjøpt ny mobil?

Gårsdagen var en lang dag, sto opp kl. 05, tok bussen til jobb ca kl. 8 og skulle begynne kl.9 (trodde jeg), da jeg kom på jobb så viste det seg at jeg hadde tatt feil av tiden og jeg skulle ikke starte før kl. 10, men da hadde jeg jo litt tid til å få spist frokost.

I den første halvtimes-pausen min gikk jeg til Telebutikken for å få skaffet meg en ny mobil, alt går fint helt til jeg visstnok ikke passerer kredittsjekken så jeg får ikke kjøpt den.
Jeg lurer veldig på hvorfor dette ikke går,siden ejg ikke har noe negativt registrert og butikkdama råder meg til å ringe kundeservice for å prøve å fikse det.

Jeg ringer kundeservice og står på vent lenge før endelig får snakket med noen og hun kan ikke finne noen grunn til at jeg ikke kan få den med abbonement, hun skrev vistnok også noe notat om at det ikke var noe grunn til at det ikke skulle gå greit.Lunchpausen min var nå over ,uten at jeg hadde fått spist, noe som jeg merket godt utover, da humøret mitt ikke var på topp.

Da jeg fikk neste lille pause nærmest løp jeg opp på Telebutikken igjen, i tro om at nå skulle jeg endelig få ny telefon.
Den gang ei, passerte fortsatt ikke kredittsjekken og notatet kunne hun ikke finne, så jeg spurte om hun kunne ringe kundeservice,noe hun gjorde,men hun sto bare i telefonkø.
Jeg hadde ikke tid til å vente så jeg spurte om hun kunne prøve å fikse det og så kunne jeg komme tilbake.
Så jeg gikk tilbake på jobb, fremdeles uten mobil.

Da den andre halv-times pausen min kom gikk jeg opp på Telebutikken, dog litt skeptisk til at det skulle ordne seg, men jeg fikk endelig kjøpt den med det abbonementet jeg ville.
Fikk også spist litt i denne pausen og merket fort at humøret og formen steg (note to self: mat er viktig).

Da jeg kom hjem fra jobben rakk jeg såvidt å ordne meg og bytte klær før jeg måtte løpe ut igjen, jeg var bedt med på Matmos konsert med noen fra klassen.
De spilte i Johanneskirken i forbindelse med Festspillene i Bergen.

2 comments:

Silje said...

Syns det alltid blir styr når man skal kjøpe ny telefon jeg, iallefall med meg. Og det blir nesten alltid tull med feks bytte av abonnement. Nei, glad jeg har chess nå og har en gammel mobil som fortsatt tikker og går etter over 2 år :) Bra du fikk kjøpt deg til slutt.

sv: hihi, skjønner jeg godt, det var dødsdigg mat!

Unknown said...

1. Pay cash for your phone
2. Use a pre-paid SIM
3. ???
4. Profit!

You'll pay for your phone one way or the other, whether it's through your contract, or up front.

Also: less hassle ;)